Sinovac’ın aşısını yaptıran sıhhat çalışanında alerjik tepki

Tayland’da, Halk Sıhhati Bakanı Anutin Charnvirakul’dan “yan etki” açıklaması geldi. Samut Sakhon Hastanesi’nde çalışan 28 yaşındaki bayan bir hekimin salı günü aşılandıktan sonra mide bulantısı, baş dönmesi ve kusma üzere yan tesirlere maruz kaldığını açıklayan Anutin, “Aşı uzmanları semptomların Covid-19 aşısı ile temaslı olup olmadığını araştırıyor” sözlerini kullandı.

HASTANEYE KALDIRILDI

Daha evvel penisiline karşı alerji geçmişi bulunduğu öğrenilen tabipte gözlenen yan tesirlerle ilgili ayrıntılı bilgi veren Hastalık Denetim Departmanı Genel Müdürü Opas Karnkawinpong ise şahsın aşılamanın akabinde güzel göründüğünü, fakat 4-5 saat içinde yan tesirlerin ortaya çıktığını tabir etti.

Düşük tansiyon şikayetiyle hastaneye kaldırılan tabibin sıhhat durumunun, adrenalin uygulandıktan sonra olağana döndüğü kaydedildi.

Öte yandan, çarşamba prestijiyle aşılanan 7 bin 262 kişinin 20’sinde hafif yan tesirler ortaya çıktığı, belirtilerin yüklü olarak yorgunluk, kas ağrısı ve mide bulantısı olduğu tabir edildi.

Tayland’da koronavirüs salgınında şu ana kadar 26 bin 241 hadise kaydedilirken, 85 kişi hayatını kaybetti.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir