RTÜK, yeniden ceza yağdırdı

RTÜK, “Özlem Gürses ile 20. Saat” isimli programda Gazete Pencere’de yer alan “Bahçeli’ye aşı yapan hemşire dövüldü” halindeki mizah içeriği ile ilgili, Hasret Gürses’in gerçekmiş üzere yorum yapması gerekçesiyle Halk Tv’ye idari para cezası uyguladı.

RTÜK’ün yayımladığı basın metninde, “RTÜK, soruşturulması basın meslek prensipleri çerçevesinde mümkün olan bir haberi doğruluğundan emin olmadan veren Halk TV’ye Yasa gereği idari para cezası yaptırımı uyguladı” tabirlerine yer verildi.

Halk TV’nin “Kayda Geçsin” programı hakkında ise, “Türk Polis Teşkilatı bir siyasi partiye gereğinden fazla sempati beslemekte… Bu hâliyle iktidar partisine muhalif davranan çocukların, gençlerin münasebetiyle gereğinden fazla sert bir reaksiyonla karşılaşıldığının farkındayım” sözlerine “…kişi ya da kuruluşları tenkit sonları ötesinde küçük düşürücü, aşağılayıcı yahut iftira niteliğinde tabirler içeremez” kararını ihlal ettiği gerekçesiyle para cezası verdi. RTÜK’ten yapılan açıklamada, “Üst Konsey, (…) Boğaziçi provokasyonlarını bastırmakla vazifeli Türk Polis Teşkilatı’nı itham ettiğini tespit etti” sözleri kullanıldı.

HABERTÜRK’E DE CEZA

Haber Türk’te yayınlanan “Enine Boyuna” programında Eski CHP Milletvekili Berhan Şimşek’in söylediği “Vali militan, kaymakam militan, yargıçlar militan” kelamlarının de “kişi ve kurumları zedeleyecek nitelikte olduğu” gerekçesiyle kanala idari para cezası verilmesine karar verdi.

TELE 1’E “DİKTATÖR” CEZASI

Tele 1’de Rifat Serdaroğlu’nun Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan için “diktatör” tabirini kullanmasına da “eleştiri hudutlarını aştığı” gerekçesiyle Tele 1’e idari para cezası verdi. Ayrıyeten, bir öbür programda Mine Kırıkkanat’ın küfür içeren sözlerinin hiçbir engelleme yapılmadan ekrana getirilmesinden ötürü da kanala idari para cezası verildi.

KRT’DE POLİS TENKİDİNE PARA CEZASI

Boğaziçi’ne Melih Bulu’nun rektör olarak atanmasına yönelik yansılarla ilgili, KRT’nin Zafer Arapkirli’nin sunduğu “Akşam Haberleri”nde geçen “Nedense şu anda güvenlik kuvvetlerinin halkın polisi olması gereken kuvvetlerimiz iktidarın güya militanlarıymış üzere kullanılmaya çalışılıyor” tabirlerine idari para cezası verilmesi kararlaştırıldı.

FOX ANA HABER’E PARA CEZASI

FOX “Ana Haber” bülteninde de, bir süt üreticisinin 2020 yılı ziraî takviyelerini alamadığı istikametinde tabirlerinin bulunduğu habere, “Adı geçen süt üreticisine 2020 yılında yapılan ziraî dayanak ödemelerinin açıkça belirtildiği Tarım ve Orman Bakanlığı açıklamasına nazaran gerçeği yansıtmadığı RTÜK tarafından belirlendi” denilerek idari para cezası verildi.

FOX’A DRAMATİK ÜRETİMLERDEN DA CEZA YAĞDI

FOX’un “Sen Çal Kapımı” dizisine “masaj, jakuzi ve duş sahnelerinin erotik nitelikte olduğu” ve “Türk aile yapısına ters olduğu” gerekçesiyle, “Baraj” dizisinde de “Toplumsal cinsiyet eşitliğine aksi düşen, bayanlara yönelik baskıları teşvik eden ve bayanı istismar eden nitelikte yayın yapıldığı” münasebeti ile idari para cezası verildi.

DİZİLERE “ŞİDDET” CEZASI

TV 8’deki “Kırmızı Oda”, Star TV’deki “Sefirin Kızı” ve Show TV’deki “Çukur” dizisine şiddet içerikli içerikler nedeniyle para cezaları verildi.

Ayrıyeten Show TV’deki “Arıza” dizisine de hiçbir bipleme yahut engelleme yapılmadan küfürlü tabirin ekrana yansıtılması nedeniyle para cezası verildi.

DOLANDIRICILIĞA LİSANS İPTALİ

Üst Kurul’da sıhhat beyanıyla düzmece eser ve ilaç satan, halkın manevi hislerini istismar eden yayıncılara ağır yaptırımlar uygulandı. Halkı dolandırdığı münasebeti ile ŞU TV’nin yayın lisansı iptal edildi. Ayrıyeten, GÜÇLÜ, HM (Haberin Merkezi), PARK TV, FUL TV, 363 TV ve BERAT kanallarına yayın ve program durdurma ile üst huduttan idari para cezaları verildi.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir